7 IZZIVOV PRI ZAGONU STARTUPA

Nazaj na Prispevki

7 IZZIVOV PRI ZAGONU STARTUPA

Odprtje lastnega podjetja je lahko zelo stresno in polno izzivov. V medijih je pogosto moč zaslediti opevanje uspešnih zgodb, a redko tudi ozadje oziroma resnico o stresu in vseh pritiskih, ki hočeš nočeš, neizogibno vplivajo tudi na zasebno življenje. Zdi se, da ločnica zasebno – poslovno z zagonom podjetja, izgine.  Ne samo, da startupovec v začetnih mesecih dela 1001 stvar naenkrat. Menim, da je popolnoma iskreno reči, da boste v prvih 5-ih letih napeti kot struna, spali manj kot osem ur, zanemarili prijatelje, izpustili dopust,  praznike in še bi lahko naštevali.

Seveda pa si lahko marsikaj olajšate in uživate v uspehu veliko prej, v kolikor imate postavljen učinkovit life&work balance, realna pričakovanja, jasno postavljene cilje in vizijo, učinkovit poslovni načrt, raziščete svojo panogo in trg, spoznate konkurente, razumete tveganje ter skrbno načrtujete svoj finančni vidik poslovanja.

Strah pred krajo ideje na papirju

Še tako dobra ideja, brez akcije in realizacije, bo ostala zgolj to, ideja na papirju. Najpogostejši razlog, zakaj slednja ostane zgolj v beležki pod rubriko album neuresničenih, je, da marsikdo verjame, da bi mu idejo ukradli, če bi jo delil z drugimi, torej povedal na glas. Potrebno pa se je tudi zavedati, da je lahko ideja napačna. To pomeni, da je v praksi, (v kolikor bi jo, če bi jo sploh lahko realizirali) še pod najbolj iluzivnimi pogoji, samo požiralec denarja in časa ter čisto nič drugega. Da se slednjemu izognete, predlagam, da se obrnete na ljudi, ki jim resnično zaupate in vam lahko iskreno svetujejo (družina, prijatelji, mentorji, coachi in navsezadnje, odvetniki). Tako boste prihranili čas, energijo, denar in živce za idejo, ki bo morda dejansko donosna.

 Nepoznavanje trga in konkurence

Če se odločite za opravljanje storitev ali pa proizvodnjo produktov s točno določene vrste panoge  je ključno, da pred lansiranjem opravite podrobno raziskavo trga in konkurence. Ian Wright, ustanovitelj podjetja British Business Energy, poudarja, da je za uspeh in prevlado na trgu nujno, da poznate in razumete panogo s katero se ukvarjate. »Samo zato, ker imate briljantno idejo, še ne pomeni nujno, da tudi drugi ljudje pred vami niso imeli iste ideje. Če ne morete ponuditi nečesa boljšega in / ali cenejšega od konkurentov, bi bilo pametno premisliti, če si res želite ustanoviti podjetje z dotično idejo v določeni panogi

Napačno determiniranje občinstva

Velik delež neizkušenih podjetnikov oziroma podjetnikov začetnikov dela napako, ko določa svojega idealnega kupca. Namreč zmotno je misliti, da so vsi živeči v Sloveniji vaši kupci. Niso! Vsi ne potrebujejo vašega produkta ali storitve, prav tako se ne bodo vsi poistovetili z »brandom« in ga vzeli za svojega. Vsi se ne bodo identificirali kot vaši »feni«. Ko določate ciljno demografsko skupino, se morate zavedati, da bodo slednji gonilna sila vsake vaše nadaljnje odločitve. Z razumevanjem kupcev, njihovih želja, interesov in navad lahko ugotovite – kdo so osebe, ki potrebujejo vaše storitve? Kako in kdaj uporabljajo izdelek ter kako jim ravno vaš izdelek ali storitev (pred konkurenco) izboljšuje življenje? Tako lahko posledično izboljšate ponudbo in zagotovite, da vaše tržne in prodajne strategije dejansko dosežejo prave kupce (to naredite, da znotraj parametrov postavite več kategorij kot na primer: starost, spol, dohodek in poklic, hobiji, načela in vrednote, stil… le tako boste dobili podatke, ki jih potrebujete za prodajni uspeh). Prav tako je potrebno natančno določiti model vašega poslovanja, in sicer B2B, B2C, C2C, C2B.

 Škodljive pogodbe in neurejena poslovna razmerja

Če želite odpreti podjetje potrebujete začetni / zagonski kapital, ki ga najbrž ne boste imeli takoj in brez pomoči. Morda bi bilo še najbolje, če bi zadeli na lotu. A ni vedno tako enostavno pa tudi ne tako zapleteno, kot se zdi. V kolikor potrebujete denar, potem se je potrebno zavedati, da boste morali poiskati »vire« oziroma načine za pridobivanje.

Kot pravi Travis Sickle, pooblaščeni finančni načrtovalec pri Sickle Hunter Financial Advisors: »Večina podjetnikov ustanovi podjetje z zelo omejeno količino kapitala, kar je lahko tudi ovira. Vendar pa ima vsak nadobudni lastnik podjetja na voljo več možnosti. Prvo in najpogostejše mesto za iskanje kapitala je preko prijateljev in družine. Če to ne zadošča, razširite iskanje na angelske vlagatelje. Če vam te možnosti ne zagotovijo potrebnega zneska za ustanovitev, zaprosite za posojila pri bankah in združenjih malih podjetij«. Ključno je, da si naredite načrt, kako boste financirali zagonske stroške, da ne pride do kasnejših presenečenj in šokov. Namreč še tako dobri odnosi se, preveč pogosto, pri denarju končajo.

PRIPOROČILO, ne glede na to, kako boste prišli do finančnih sredstev, NE POZABITE, da ne sklepate poslov oziroma si izposojate denarja na »lepe oči«, torej brez podpisane pogodbe. Dobre pogodbe in urejena poslovna razmerja = dobri odnosi in varno naložen kapital.

 

»Cilj brez načrta je le želja (A goal without a plan is just a wish)« Antoine de Saint-Exupéry.

Poslovni načrt brez realnih planov

Poslovni načrt je kot zemljevid, ki vam kaže pot od starta pa vse do cilja. Že res, da se bodo poti sčasoma, ko bo podjetje nekoliko bolj utečeno, spreminjale. A cilj, ne glede na to, kako ga boste večali – manjšali, spreminjali, mora biti postavljen in določen. Kajti brez cilja so vse narejene poti, zaman. V poslovni načrt vsak podjetnik zapiše proces, korake za uspešen zagon in nadaljnjo rast podjetja. Zato je nujno da določite realni (mesečni, trimesečni, polletni, letni in dvoletni) plan. Tako boste lahko tekom vsakega intervala spremljali, kako uspešni ste pri svojem vodenju, delovanju in realiziranju planov. 

Prav tako se je potrebno zavedati, da boste na podlagi tako izdelanega »podjetniškega zemljevida«, kadarkoli tekom poslovanja, enostavno vedeli, kdaj je čas za sprejemanje odločitev kot na primer zaposlovanje novega kadra, nagovarjanje investitorjev, pridobivanje in upravljanje sredstev, širjenje posla in tako dalje. V svoj poslovni načrt nujno vključite: Zapisano izjavo o ciljih, poslanstvu in viziji; Opis dejavnosti podjetja; Seznam izdelkov ali storitev; Analizo (trenutnega) trga in priložnosti; Seznam odločevalcev v podjetju; Vključite izjavo o intelektualni lastnini; Finančni načrt.

 Zaposleni, ki so jih samo besede

Ko se odločamo za življenjskega partnerja, imamo pogosto v mislih nekoga, ki z nami deli iste vrednote, ki ima v življenju podobne cilje, nas spoštuje, podpre v dobrih in manj prijetnih situacijah, nas nasmeje in morda še en šopek pridevnikov iz najbolj romantičnih filmov. In zdi se, da ko izbiramo poslovne partnerje ali pa sodelavce / zaposlene, slednji velikokrat (ne pa tudi vedno) vse bolj spominjajo na zgodbo iz filma Hangover. Sicer zanimivi in komični zapleti in prepleti situacij, ampak si res želite voditi podjetje na tak način? V kolikor je odgovor da, lahko svetujem samo (»carry on with your job«), le pogumno naprej s svojim početjem. Če pa odkimavate in je odgovor ne, potem pozorno. Ne zaposlujte, izbirajte zaposlenih, poslovnih partnerjev po principu všeč mi je, dober sogovornik je, poznam ga še s faksa. Izbirajte ljudi z vidika, kakšno dodano vrednost lahko dajo vam in vašemu podjetju?! Zakaj in kako boste vi in oni (zaposleni / team) še boljši? Kaj vas bo skupaj naredilo močnejše in na trgu bolj zaželene od konkurence ter kako? Izbirajte osebe, ki so vam že izkazala zaupanje, ki vas dopolnjujejo in obvladujejo področja, ki jim morda vi niste kos… Izbirajte ljudi, ki lahko naredijo vas, vaš posel in vaše življenje boljše, radostno in uspešno. Vi pa jih za njihov trud tudi primerno nagradite.

Imeti mentorja ni enako biti nesposoben

Začetniki v poslu imajo pogosto dvoje občutkov ali da imajo dovolj lastnega znanja, da zaženejo svoje podjetje ali pa, da se bodo vse kar potrebujejo naučili sproti in iz lastnih napak. Tovrstno mišljenje niti ni tako napačno, če ste mazohist. Že res, da bodo neki padci unikatni in jih boste morali izkusiti na lastni koži in sami. Pa vendar, zakaj bi morali doživeti več brodolomov in posledično več finančnih in poslovnih polomov, da bi bili utrjeni kot železo?

 

Kot pravi Stella Morison »Zagon podjetja ne bi smel biti samostojno potovanje, ne glede na to, kako mamljivo to zveni. Iskanje tistih, ki so že potovali po tej poti, vam lahko pomagajo pri uspehu. Zatorej, povežite se z drugimi strokovnjaki v vaši panogi, udeležite se specifičnih delavnic in dogodkov ter se obrnite na vodilne v vaši panogi, da se naučite njihovega pristopa. Druga možnost pa je, da razmislite o najemu trenerja, coacha ki vam bo svetoval in vas podprl na vaši poslovni poti.«

In se po prebranem nehote pojavi tiha misel, pa je res vredno Imeti start up / lastno podjetje, garati cele dneve, da boš nekoč nekdaj »sam svoj mojster«? Če gledate samo z vidika lagodja, hitrega uspeha, in neodvisnosti in kupov denarja v sefu ter instant užitkov, potem škoda besed, želim vam le veliko sreče.

A če vprašate mene, potem vam lahko rečem le, če zaganjate lastno podjetje iz napačnih razlogov, potem raje ne, razen, če je to za vas učinkovito preganjanje dolg časa. Sicer pa, ne glede na medijsko izpostavljene sanjske zgodbe, verjamem, da s pravo idejo in srčno željo – Da, vredno je!

Vir: Business News Daily – Stella Morison

Nazaj na Prispevki