INTERVJU S TANJO CIGLARIČ: KAKO DO VEČ #INSTASLEDILCEV?
Tokrat smo se v poglobljenem intervjuju pogovarjali s Tanjo Ciglarič, ki ima že 12 let izkušenj na področju digitalnega marketinga, njena misija pa je podjetjem približati digitalni svet in jih tako pripraviti na bodoče potencialne kupce mlajše generacije. Spodaj si preberi kaj nam je zaupala.
Kateri so prvi korak tiste #musthave »sestavine« vsake znamke, ki želi uspeti na Instagramu, ki ga uporablja že ena milijarda aktivnih mesečnih uporabnikov?
Kot za vsako družbeno omrežje, da prvo naredite dober vtis, zato je pomembno, da imate urejene profile na družbenih omrežjih. Uporabnik že iz samega profila mora videti, kaj bo na tem profilu dobil. Drugi korak so seveda kvalitetne vsebine. Najprej so na Instagramu bile v ospredju lepe, privlačne fotografije, sedaj so vedno bolj popularne video objave, predvsem Zgodbe (Storyji), ki po 24 urah izginejo, IGTV kanal in funkcija Reels, ki pa še žal ni omogočena v Sloveniji. Da pa dejansko začneš pridobivati nove sledilce, moraš biti tudi aktiven, da ti komentiraš, všečkaš drugim, se povezuješ z drugimi, sploh z že znanimi vplivneži. Prav tako pa lahko svojo prepoznavnost gradiš s plačljivimi objavami.
Čemu je Instagram namenjen? Za kaj točno ga uporabniki imajo naloženega na telefon? Zakaj je vse to dobro vedeti preden začnemo z objavami?
Preden se lotite promocije na Instagramu, morate vedeti, koga želite nagovarjati. Torej vašo idealno stranko. Predvsem morate raziskati, kaj uporabniki IG največ gledajo, kaj jim je všeč. Torej to enostavno ugotovite s spremljanjem, kaj se na IG dogaja. Na podlagi tega vsebino prilagodite tej idealni stranki in dodate svojo kreativnost. Kar pa je zelo pomembno, da ste pristni, avtentični in predvsem drugačni. Zato morate ugotoviti svoj USP (unikatno lastnost), v čem se razlikujete od drugih. Ne smete pa pozabiti, da se IG uporablja predvsem za zabavo, izobraževanje in vedno bolj za nakupovanje. IG postaja vedno bolj e-commerce platform.
Katere so najpogostejše napake uporabnikov na Instagramu, tiste kateri želijo zgraditi svojo blagovno znamko?
Izpostavilo bom glavne 3:
- Kupovanje sledilcev. To je stvar, ki bi jo posebej izpostavila. Danes ni več pomembno število sledilcev, ampak tisti, ki vas spremljajo, da so pravi, torej vaši resnični »oboževalci«. Na drugi strani IG od lanskega leta dela čistko in vsem, ki so kupovali sledilce, blokirajo račune.
- Dolgočasna vsebina. Če vsebina ne bo zanimiva in nagovarjale prave idealne stranke, ne bo pritegnila novih sledilcev. Podjetniki več krat delajo napako, da objavljajo same reklame in se potem čudijo, zakaj ni sledilcev. Pomembno je, da kreirate uporabno vsebino, iz katerih se lahko sledilci kaj naučijo, zabavajo, rešite kakšen problem,…
- Ne uporabljajo Zgodb. Zgodbe je IG ukradel od Snapchata in od takrat so zelo pomembne za uspeh na IG. Skozi zgodbe vas ljudje lahko bolje spoznajo, pokažete, kaj se dogaja v vašem življenju, lahko z njimi komunicirate, kar pa je ključno za uspeh.
Vemo, da je Instagram namenjen druženju, se pravi povezovanju, interakcijam. Kateri so načini s katerimi lahko s svojimi sledilci vzpostavimo interakcijo, zaupanje in sčasoma tudi kupce naših storitev?
Vsa družbena omrežja delujejo po konceptu Pull marketinga (privlačnostnega, magnetnega marketinga), kar pomeni, da z dobrimi vsebinami sami pritegnete prave sledilce. In s pomočjo dobre vsebine gradite svoje občinstvo, ki vas bo najprej želelo spoznati. S tem boste gradili prepoznavnost in zaupanje, kar posledično pripelje tudi do prodaje. Zelo pomembno pa je danes za uspeh graditi na osebnih blagovnih znamkah, kar pomeni, da se ne skrivate za profili, ampak se pokažete, kdo stoji za profilom. Ljudje bolj zaupamo ljudem, kot pa logotipom, maskotam,…
Kaj igra ključno vlogo pri našem uspehu na Instagramu?
Zanimiva vsebina, ki naj bo raznolika (video, zgodbe, IGTV, lepe fotografije, realnost,…), da pokažete svojo osebnost, ste interaktivni in komunicirate s sledilci, povezujete z drugimi profili, sledite statistiko, objavljate video vsebine, konsistenca, vztrajnost, …
Kateri so nujni pripomočki, s katerimi upravljamo naše uspehe/zaplete, si vnaprej planiramo aktivnosti na Instagramu?
Ko začneš promocijo preko Instagrama, morate najprej vedeti cilj, kaj sploh želite. Ali je to zabavanje ljudi, prepoznavnost blagovne znamke, prodaja izdelkov, bloganje, vloganje, izobraževanje ljudi,… na podlagi tega se kreira marketinška strategija, kakšne bodo aktivnosti boste izvajali na vaših profilih. V strategijo morate vključiti koliko objav, kakšne objave, nagradne igre, sodelovanje z drugimi, praznike, Black Friday, popuste, akcije,… Ker se na podlagi tega lažje organizirate. Orodja, s katerim si pomagate pri načrtovanju pa je Creator Studio oz. Studio za ustvarjalce, ki je del poslovne FB strani.
Koliko časa vnaprej moramo načrtovati objave, za en teden, dva tedna, en mesec?
To je čisto vaša odločitev, ampak vsaj 1 teden vnaprej je zaželjeno, da lahko potem se čez teden posvetite drugim aktivnostim, med tednom le spremljate, kaj se dogaja, odgovarjate na vprašanja sledilcem, objavite kakšen Story,… Drugače pa splošne aktivnosti, ki sem jih naštela zgoraj, je zaželeno, da si postavite za 1 leto naprej in potem jim med letom prilagajate.
Kar 50% večjo učinkovitost lahko pri naših sledilcih dosežemo, če uporabljamo video možnosti. Katera so tista »zlata« pravila za Instagram, ko delamo Insta TV, Story ? Kaj je dobro imeti v mislih, ko ju kreiramo? Koliko časa imamo na voljo, da ujamemo pozornost trenutnih/bodočih sledilcev?
Prednost IG Storyjev je, da ne rabijo biti popolni, ampak predvsem življenjski, kar pomeni, da ni potrebno veliko priprav, montiranj, ampak vse bolj bazira na spontanosti in realnosti. In to ljudje vedno bolj radi gledajo. Je kot nekakšen Big Brother.
“People don’t buy what you do, they buy why you do it.” (Simon Sinek)
Potem je druga možnost video do 60 sek. Gre za krajše predstavitvene videe, kakšen nagovor, kakšen kratek nasvet, potem pa so še tu IGTV videji, ki so lahko dolgi tudi do 1 ure, če jih naložimo preko računalnika. Veliko krat se lastniki IG javijo v ŽIVO in sedaj lahko te videje tudi shranite na IGTV. Prav tako, pa bo v prihodnosti s pomočjo IGTV možno zaslužiti, kot na Youtube.
Pri video vsebinah je ključnih 3 sekunde in na podlagi tega bodo sledilci gledali video ali ne. Zato je na začetku priporočeno postaviti kakšno zanimivo vprašanje, na katerega boste v videu odgovorili. Predvsem pa, da je vsebina informativna, zabavna, poučna,…