SE ZAVEDAMO POMEMBNOSTI MEDSEBOJNIH ODNOSOV NA DELOVNEM MESTU?

Nazaj na Prispevki

SE ZAVEDAMO POMEMBNOSTI MEDSEBOJNIH ODNOSOV NA DELOVNEM MESTU?

Kot na posameznika, imajo dobri medsebojni odnosi na delovnem mestu, pozitiven učinek tudi na organizacijo. Dokazano je, da so osebe, ki se na delovnem mestu počutijo dobro, bolj produktivne, imajo boljše rezultate in širijo to tudi na sodelavce. Zaradi tega so organizacije posledično bolj uspešne ter se jim celo zmanjšujejo delovni stroški. To pa pomeni, da se morajo tako menedžerji in vodje kot tudi vsi zaposleni potruditi in vzpostaviti pravo, pozitivno klimo. Iskrena komunikacija in spoštovanje lahko pripeljeta daleč. Si tudi vi želite izboljšati medsebojne odnose na delovnem mestu?

POZITIVNA ORGANIZACIJSKA KLIMA

Kako pa to vzpostaviti, se sprašujemo. Vsaka organizacija je posebna po svoje, ker v njej nastopajo različne osebnosti. Zato moramo biti na to posebno pozorni. Odvisno je tudi od vrste dela, ki jo zaposleni opravljajo. Če gre za bolj rutinska, samostojna dela, kjer se zaposleni komaj kdaj vidijo, organizacijska klima ni tako zelo pomembna kot na primer tam, kjer zaposleni med seboj sodelujejo in so kreativni. Ko govorimo o slednji, moramo o tem razmišljati že na začetku, ko zaposlujemo. Za uspešnost podjetja ni pomembno le to, da so zaposleni sposobni na določenih področjih in imajo posebna znanja, vendar tudi to, da bodo karakterno in glede na vrednote organizacije spadali tja.

Če nam to uspe, pomeni, da bodo zaposleni zadovoljni in avtomatično na delovno mesto prihajali z več zagona, bili bolj produktivni, se počutili povezane s sodelavci in s samo organizacijo. Kar prinese boljše rezultate, produktivnost podjetja, organizaciji raste prepoznavnost, se širi dober glas in s tem prihaja do boljših finančnih izidov. Počutja oseb v organizaciji res ne smemo zanemariti. Ne želim povedati, da morajo biti vsi med sabo prijatelji, ker je to skoraj ne mogoče. Vendar medsebojno spoštovanje, to da se cenimo, si nudimo podporo in smo iskreni. Nič takega, kaj ne? ?

NA DOLGI ROK

Ko nam to uspe, je obdržati take odnose in organizacijsko klimo lahko še večji izziv. Kdaj ste se nazadnje v podjetju iskreno pogovorili ali družili zunaj delovnih prostorov, pogovarjali o čem drugem kot o delu? Saj nismo roboti, da bi samo delali, da dobimo plačo. Če imamo možnost, da se sprostimo in med seboj malce bolj povežemo, zakaj pa ne. To pa je načeloma naloga vodij, da organizirajo taka srečanja in spodbujajo iskren, sproščen odnos. Lahko pa ste vi tisti, ki nekaj takega predlagate. Kdaj je potrebno samo nakazati pot ali narediti prvi korak. Potem se lahko zgodijo res nepričakovane pozitivne stvari. Najlažje se je pritoževati in iskati razloge zakaj nam je nekje težko. Zakaj ne bi raje poiskali načina, kako izboljšati?

 

”Če ni radosti, preprostosti in lahkotnosti v tem, kar počneš, to ne pomeni nujno, da moraš zamenjati to, kar počneš. Lahko zadošča, da spremeniš, kako to počneš.” (E. Tolle)

Nazaj na Prispevki