“RIBARJENJE BREZ TRNKA” ALI KAKO NE GRADITI ONLINE POSLA

Nazaj na Blog
ribarjenje_brez_trnka_online_bussines_

“RIBARJENJE BREZ TRNKA” ALI KAKO NE GRADITI ONLINE POSLA

ribarjenje_brez_trnka_online_bussines_

Se odločate, da bi stopile na samostojno poslovno pot kot uspešne podjetnice? Bi rade zgradile svoj posel, ki se ponaša z zavidljivimi rezultati in pisale uspešno zgodbo, ki bo v spodbudo naslednjim bodočim podjetnicam? Si lahko predstavljate scenarij o lastnem uspehu, ki se udejanji in ne da ostane samo zapisan v mislih ali na papirju?

Pogovarjali smo se z Mojco Korelc, ki bodočim coachinjam in podjetnicam v svetovalnem/izobraževalnem poslu, pomaga lansirati online posel, priti do prvih strank in/ali dvigniti mesečne prihodke, brez da bi morale pred tem imeti popolno spletno prisotnost, tehnično dovršene spletne lijake ali ogromno število kontaktov v svoji email bazi. “Zelo veliko govorim in pišem o fokusu,  osebni učinkovitosti, organizaciji časa, navadah, miselni naravnanosti….skratka  o tematikah, ki so pomembne, da se odpirajo v razvojnem procesu vsakega podjetnika, če želi doseči boljše ravnovesje v življenju in poslu in stopiti na naslednji nivo. Moja vizija je, dvigniti stopnjo opolnomočenih žensk v naši družbi, da si bodo upale slediti svojim podjetniškim ciljem, se suvereno postavile na ta zemljevid online podjetništva in začele proaktivno delovati na uresničevanju svojega poslanstva.” 

Iz katerih napak si se kot podjetnica na področju online poslovanja največ naučila in katerim si se na podlagi svojega znanja tudi zlahka izognila?

Največja napaka je bila, da nisem izbrala ožje niše že takoj na začetku in posledično nisem mogla dvigniti svoje prihodke na višji nivo. Nase sem namreč vlekla popolnoma “napačne” ljudi in se kmalu začela vrteti v začaranem krogu:  nizke cene – nizka energetska vibracija – nezadovoljstvo in občutek, da ne dobiš dovolj nazaj – upad motivacije – izguba fokusa – multitasking- stres- preobremenjenost – neproduktivnosti – slabi(prodajni) rezultati! Zaradi svojih izkušenj, sem k sreči kmalu uvidela, da miselno nisem tam kjer bi želela biti. Obilje ( finančno, čustveno, materialno…) vedno pride, v taki meri, kot smo mi sposobni sprejeti. Zato je ključno za vsak podjetniški preskok, da najprej začnemo delati na mindsetu. Kot rada rečem, “another level, another devil”.

Podjetništvo je nenehno delo ( na sebi, kot tudi na poslu) in  je stil življenja. Kdor tega ne more sprejeti,  naj ubere drugo pot. Nismo vsi za vse in ravno to je čar življenja! 🙂  

Kaj pomeni imeti jasno sliko za svoj ONLINE posel?

Pomeni, da veš kateri problem rešuješ, kateri ciljni publiki in na kakšen način.  To se morda sliši enostavno, vendar ima večina podjetnic s katerimi delam največ težav ravno tu. Ne znajo določiti kateri urgentni problem bi reševale in se bojijo ožje usmeriti v svoji niši. Kar pomeni, da zelo generično nastopajo in s svojimi ponudbami ne izstopajo od  konkurence.

Podjetnica. MINDSET COACHinja in MENTORICA

“Always remember to plan ahead.

Kateri so minimalni standardi, da začnemo online posel? Na kaj moramo paziti?

Kot sem omenila zgoraj,  prvo moramo imeti popolno jasnost kdo je naš avatar oz. idealna stranka in kateri je njen največji problem, ki ga znamo mi kvalitetno rešiti.  Paziti moramo, da se ne ujamemo v past in poskušamo pokazati vse naše znanje in izkušnje na enkrat, saj bomo na tak način skakali, zdaj sem, zdaj tja …in posledično nas naša idealna stranka ne bo prepoznala kot kredibilno osebo, ki zna rešiti točno njen problem. Tu vidim, da imajo podjetnice, še posebej tiste z večletnimi izkušnjami, največ problemov. Saj se bojijo, da si bodo zaprle vrata, če se fokusirajo samo na en problem. Vendar pa je, še posebej na teh začetnih korakih,  definiranje (čim) bolj ožje niše ključna, ker se tako hitreje diferenciramo od konkurence.  Ožja niša pomeni specializacijo in le-ta prinaša že sama po sebi večjo kredibilnost. Večja kredibilnost pa pomeni višje cene.

Katere prednosti prinaša online poslovanje? V čem se razlikuje od osebnega poslovanja?

Prednosti in koristi, ki jih prinaša online posel (v primerjavi z offline) so ogromne – še posebej za ženske, ki smo hkrati tudi mame oz. za vse tiste, ki še delajo v redni službi in ne morejo vse skupaj spustiti iz rok, tako čez noč.

Online poslovanje nam na eni strani prihrani čas ( saj lahko vse delaš preko spleta – razsikuješ trg, iščeš in se povezuješ s strankami, gradiš odnos, govoriš o svoji ponudbi, jih pelješ po svoji nakupni poti vse do prodaje)..in opraviš tudi vsa sodelovanja online. Torej lahko delaš v poslu in na poslu dejansko iz svojega naslonjača/pisarne ali iz drugega konca sveta.  Na drugi strani, pa nam nudi tudi fleksibilnost in več potenciala za zaslužek  – da nisi več plačan na uro, ampak na rezultat.

“Jaz osebno menim, da je pravi čas DANES in bi digitalizacija poslovanja morala biti na prednostni listi vsakega podjetnika. Kupne navade, (nas) potrošnikov so se spremenile in če se ne prilagodimo s poslovnim modelom, ki bo te spremembe dohajal, bomo enostavno ostali zadaj in nas bo čas povozil.”

business-idea

Kdaj je »pravi« čas, da svoje storitve ponudimo v online obliki?

V začetku leta, ko je nastopila corona situacija, se je veliko podjetnikov čez noč pojavilo na spletu. Prej so samo govorili, da je to obvezen naslednji korak za razvoj njihovega posla in čakali ta “pravi” trenutek. Vendar v resnici, ta pravi trenutek nikoli ne pride! Nikoli nismo v resnici pripravljeni. Nas pa življenje včasih porine in potem se moramo znajti.  Povečini so ti posamezniki (kot tudi podjetja) vedeli, da gre prihodnost v to smer in da nosi spletno poslovanje velik potencial, vendar vseeno je bilo težko narediti ta korak. To je v večini primerov povezano s tem, da smo ljudje enostavno radi v coni udobja in da se sprememb lotevamo počasi, razumno, previdno in velika večina podjetnic s katerimi jaz delam, tudi v strahu. In to je čisto človeško! Pa vendar,nam online poslovanje nosi ogromno priložnosti za dvigi prihodkov, razvoj posla (tudi v tujino), optimizacijo/avtomatizacijo delovnih procesov itd. 

Katera so tista vprašanja, ki si jih moramo postaviti preden se predstavimo ciljni publiki? Zakaj je poznavanje ciljne publike bistveno za boljše rezultate?

Predno se predstavimo ciljni publiki, si je pomembno postaviti vprašanje :kako dobro poznam mojo idealno stranko? Kdo to je, kako razmišlja, kaj jo zbuja sredi noči, kako sprejema odločitve, kateri so njeni strahovi, zakaj odlaša, kje odlaša, kako se odziva na spremembe, na kakšen način se uči, katera omejujoča prepričanja, jo zavirajo, da ne doseže svojih ciljev…. Torej, da ne razmišljamo samo o demografičnih lastnostih naše stranke, temveč naredimo tudi psihografsko segmentacijo  oz. po domače povedano, da gremo v njen mindset. To poznavanje, nam bo dalo jasnost kam usmeriti naš fokus, katero ponudbo oblikovati in na kakšen način jo marketinško zapakirati, da bo takoj resonirala z našo idealno stranko in bo rekla: TO JE TO, BEREŠ MOJE MISLI, TOČNO TO RABIM!

Kaj je izredno pomembno, ko prvič vzpostavimo stik s potencialnimi strankami?

Da se iskreno zanimamo za njihove izzive. Da jih aktivno poslušamo in da začnemo graditi avtentičen odnos. Tu so nam lahko zelo v pomoč veščine asertivnega komuniciranja. Torej, da jasno in mirno komuniciramo svoja mnenja, čustva, kot tudi, da spoštujemo isto na strani sogovornika.  Pomembno se je zavedati, da je ključ do prodaje, dober odnos…do dobrega odnosa pa pridemo samo preko učinkovite in avtentične komunikacije.

Kako sledilce na socialnih omrežjih pretvorimo v kupce? Kaj je tisto, kar sledilce prepriča k nakupu storitev?

Tako, da dobro razumemo nakupno pot, po kateri mora iti vsakdo, ki se prvič sreča z našo storitvijo online. V grobem so to tri glavne faze: faza KNOW , kjer sledilec zazna, da nosimo za njih vrednost in razmišlja, da bi lahko bili morda mi pravi naslov, za rešitev njihovega problema. To jih pritegne naprej v fazo LIKE – kjer nas določen časa spremlja, všečka naše objave, se morda pridruži v naš ožji krog ( email, fb skupine itd) , postavlja vprašanja in se odziva na naša različna povabila.  Če/ko smo uspešni pri tem, da znamo jasno povedati kaj rešujemo in na kakšen način to delamo, smo pri tem konsistentni, prikazujemo realne rezultate, hkrati gradimo z njimi avtentični odnos in  jim dajemo občutek varnosti… nastopi zadnja faza in to je faza TRUST , kjer se ponavadi tudi zgodi prodaja. Bolj kot smo uspešno vodili stranko po tej celotni poti, manj  bo na koncu prodajnih ugovorov in dvomov in prej se bo zgodila prodaja.  

“Dejstvo je, da je veliko  lažje in hitreje zaključiti (in ponoviti) prodajo z “vročo” stranko.” 🙂

Katere so najbolj pogoste napake, ki jih naredimo v procesu online prodaje?

  • Da ne  znamo preceniti v kateri fazi nakupnega procesa se stranka nahaja in zato prehitro/prepočasi predložimo svojo ponudbo.
  • “Timing” je zelo pomemben v prodaji!
  • Da ne poznamo dovolj dobro svojih strank, njihovih ugovorov in jih zato ne znamo peljati naprej v nakupnem procesu ali pa je celo nimamo kam peljati.
  • Da svoje stranke poslušamo, vendar jih ne slišimo – in posledično nimamo pripravljene prave ponudbe.  
financial-success-and-green-business-

Od česa so odvisni prodajni rezultati? Obstaja »šablona« za prodajni proces?

Predvsem od dobrega prodajnika, ki verjame vase in v produkt/storitev, ki jo prodaja in se z njo identificira.  Prodajni proces v večji organizaciji je lahko popolnoma drugačen od prodajnega procesa nekega samostojnega podjetnika. Zato ne bi mogla reči, da obstaja šablona, po kateri bi lahko vsi oblikovali svoje prodajne procese. Je pa zelo pomembno, da jo vsak pri sebi identificira in zapiše.  Že samo zato, da lahko prodajne rezultate merimo in ozavestimo kje v tem procesu se morda nahaja ozko grlo in na podlagi tega seveda vpeljemo nove, ustreznejše postopke. Do najbolj učinkovitega prodajnega procesa pa pridemo tako, da ga kreiramo na podlagi nakupnega procesa naših strank.  Čim bolje kot poznamo način, kako se naš kupec odloča za nakup naših storitev, bolj učinkovito lahko (s)kreiramo prodajni proces, ki mu bo maksimalno olajšal sprejeti to odločitev.

Kaj vse vpliva na uspešen zaključek online posla?

Vse zgoraj našteto, še posebej pa je pri zaključevanju pomembno, da znamo učinkovito ravnati z ugovori naših strank. Ne smemo pa pozabiti tudi na t.i. “follow up” aktivnosti, ki jih na žalost, še vedno večina podjetnikov ne dela in zato zamujajo veliko priložnosti za boljše prodajne rezultate. 

Nazaj na Blog