PRODAJATI – DA ALI NE?

Nazaj na Blog

PRODAJATI – DA ALI NE?

Kaj je vaša prva misel, ko vam nekdo omeni prodajo? Ste kdaj sami delali na tem področju? Vas to, da bi dvignili telefon in poklicali neznanca straši? Ste kdaj razmišljali, da bi se lotili prodaje pa vam negativna prepričanja to preprečujejo?

KAMORKOLI POGLEDAM... PRODAJA

Ja, res. Ko gledamo televizijo – takoj oglaševanje, ki nas vabi v trgovine, da nekaj kupimo. Po telefonu nas kličejo neznane številke, ki nam ponujajo vse vrste storitev. Stopimo v nakupovalni center in zagledamo manjše stojnice, kjer še dodatno promovirajo izdelke po znižanih cenah. Potem se pa najde še znanec, ki nas pokliče in nas vabi na dogodke, ki so baje ”čisto nekaj novega” in ”prisežem, da nisi še slišal za tako dobro stvar”.

Zato ima večina ljudi slab priokus, ko sliši za prodajo. Sama sem hči dveh direktnih prodajalcev in dolgoletnih menedžerjev. Mama je pustila službo profesorice, ko je bila stara 22 let, da je začela delati pri podjetju, ki se ji je zasidralo v srce. Oče je bil nadobuden nogometaš z ljubeznijo do avtomobilov in se je prav tako našel tam, kjer je lahko uporabljal svoje komunikacijske sposobnosti. Rada delata z ljudmi in to se je tudi poznalo na odnosu, ki sta ga prenašala na stranke in tiste, ki so delali v njunih skupinah. Verjemite, če je koga res obkrožala prodaja, sem bila to jaz. Zato sem tudi sama, v obdobju pubertete, imela neprijeten občutek, ko je kdo omenil prodajo. Zdaj pa že nekaj časa ni več tako. Koliko in kaj sem od tega pridobila? Veliko. Veliko širine, veliko izkušenj.

SO NAŠA PREPRIČANJA NAPAČNA?

Pomislimo, da je prodaja v bistvu tista, ki je nujno potrebna in da jo srečujemo tako ali drugače, tudi če se ji želimo izogniti. Že odkar obstaja človeštvo, obstaja tudi prodaja – tri kokoši za eno kozo, če nekdo nekaj naredi zame, mu bom plačala določeno vsoto ali dala nekaj v materialni obliki, kar zanj predstavlja vrednost. Bodimo iskreni, prodaja omogoča kroženje denarja, veliko delavnih mest, razvoj posameznika, itd.

Zaradi negativnih prepričanj ostalih, tudi sami začnemo razmišljati v isti smeri. Kaj pa je v bistvu narobe s prodajo? Če neke storitve ali nečesa ne želimo kupiti, nas nihče ne more prisiliti. Kdo pravi, da je zavrnitev nekaj slabega? Prav zaradi tega, si večina ljudi ne upa dvigniti telefona in na drugi strani zaslišati neznan glas. Kaj se pa lahko zgodi? Nič takega, kar ne bi bilo človeško. Oseba nas lahko zavrne. Nas naslednja ali deseta po vrsti ne bo. Lahko utihnemo in ostanemo brez besed. Pa kaj, učimo se iz napak in izkušenj, nam bo šlo naslednjič bolje.

Če poskusimo iz vsake situacije izbrskati nekaj dobrega, smo zmagali. Komunikacija, odprtost, občutek za delo z ljudmi, samozavest, pogum, in še veliko več, odraža dobrega prodajalca. Poleg tega pa premagovanje strahu pred neuspehom. Torej naj ne bodo strah in negativna prepričanja tista, ki vam bi preprečila delo na tem področju. Vse se da priučiti, če le imamo dovolj veliko željo in pravo razmišljanje. Bodite drzni, ne pustite si, da vas kdorkoli omejeval – ne pustite sami sebi, da bi se omejevali.

 

SI TUDI TI ŽELIŠ NOVIH ZNANJ NA PODROČJU KOMUNIKACIJE IN KREATIVE? TI JE POMEMBNA OSEBNOSTNA RAST? ZA NAŠE AKTUALNE TOP DOGODKE KLIKNI SPODAJ.

TOP DOGODKI

Nazaj na Blog