5 načinov, kako se povezati s sabo v stresnih trenutkih

Nazaj na Blog

5 načinov, kako se povezati s sabo v stresnih trenutkih

Pogosto se nam zgodi, da ob hitrem tempu življenja pozabimo na to, da potrebujemo tudi čas zase. Hitimo v službo, v telovadnico, na ples, domov in ves čas razmišljamo samo o tem, kje moramo biti po tem. Na ta način pa se nam hitro začne dogajati, da postanemo raztreseni, živčni in se težko sprostimo, naše misli pa ves čas begajo. Na ta način se me moremo ustaviti in zadihati ter preprosto uživati v čudežu vsega, kar nas obdaja. V tem članku boste našli 5 preprostih načinov, kako se bolj povezati s sabo, se umiriti in sprostiti ne glede na zunaji svet.

1. Dan začnite sami s sabo

Velikokrat smo vajeni, da je prva stvar, ki jo zjutraj naredimo, da pogledamo na telefon. Ko utišamo budilko, preberemo še facebook in maile ter pregledamo novice. Tako smo začeli vpijati informacije zunanjega sveta, preden smo prišli v stik s tem, kaj mislimo in kako se počutimo mi. Začnemo živeti tujo resnico, še preden smo se dodobra zbudili.

Prvi nasvet je torej, da prvi tel jutra preživite brez telefona, uredite vse, kar ste vajeni, ter se najprej povežete sami s sabo. Namesto da berete, pojdite na sprehod ali pišite v dnevnik. Najbolje je, da si zapišete stvari, za katere ste resnično hvaležni ali pa dnevne cilje. Preglejte tudi tiste od včeraj. Tako boste že navsezgodaj zjutraj dan začeli s pozitivnim pogledom in z občutkom lastne resnice.

2. Namensko si vzemite čas, da počene stvari, ki so vam všeč.

Rezervirate minimalno pol ure, še bolje pa je kar celo uro vsak dan, ki jo boste preživeli na ta način, da počnete nekaj, v čemer resnično uživate. Lahko si privoščite sproščujoče druženje s prijatelji, kopel ali pa se odpravite na ples, v telovadnico ali obiščete razstavo. Ta ura je namenjena izključno temu, da se zabavate. Velikokrat se namreč zgodi, da hitimo s stvarmi in opravki, za katere mislimo, da so nujni, ob tem pa pozabimo početi stvari, v katerih dejansko uživamo. S tem preprostim načinom boste vnesli več radosti v svoj vsakdan.

3. Vadite prisotnost v trenutku

Večkrat na dan si vzemite po pet minut, da stopite stran od tega, kar počnete in zadihate. Stopite recimo na balkon ali pa v drug prostor in preprosto bodite prisotni z mislimi, čustvi in občutki, ki se vam v tistem trenutku porajajo. Glejte okolico, občudujte lepoto narave in uživajte v trenutku tukaj in zdaj. Spomnite se, da ste živi in da je življenje samo po sebi čudež. Pobožajte žival v vaši bližini in se zopet povežete s svojim srčnim utripom. Vzemite si te kratke trenutke kot način, da se vrnete k sebi ter povežete s svojimi pravimi željami in se spomnete – zakaj ste to, kar počene, sploh začeli.

4. Nehajte se ukvarjati s stvarmi, ko ni čas, da se z njimi ukvarjate

Ko ste opravili vse, kar ste za tisti dan nameravali, nehajte razmišljati o tem, kaj boste počeli jutri. Prav tako nehajte razmišljati o početju vaših sodelavcev in se odločite za čas, ko niste dosegljivi. V tem času preprosto skrbite zase in se ne ukvarjate s tem, da druge ljudi podpirate z informacijami. Po domače povedano, bodite z mislimi pri tisti stvari, ki jo trenutno opravljate. Ko delate, ne razmišljajte o tem, kako preživljate prosti čas, prav tako pa med prostim časom ne razmišljajte, kako delate. Zabavo seveda lahko uporabite za motivacijo, da je delo hitro in dobro narejeno, naj pa vam to ne bo motilec, zaradi katerega izgubite fokus.

5. Ozavestite, kaj so tisti notranji vzorci, ki vam povzročajo stres

Verjamete, da ne glede na to, kakšne okoliščine so zunaj, smo mi tisti, ki izbiramo, kakšno bo naše počutje in kaj bomo doživljali? V tem primeru drži, da si tudi stres povzročamo sami. Vsi ves čas delamo na sebi in odkrivanje lastne duše, zavesti in podzavesti je proces, ki se nikoli ne ustavi. Kadar doživljamo stres, ki je nesorazmerno velik glede na zunanje dogajanje, gre za travmatski odziv, ki ni odziv na tukaj in zdaj temveč na podoživljanje zgodbe iz preteklosti. Ko se resnično vprašamo, zakaj si določene stvari jemljemo k srcu, oziroma zakaj pustimo, da se nas dotaknejo, ugotovimo, katera so tista mesta v preteklosti, ki nas še vedno bolijo. To lahko do neke mere ozavestimo sami, da stvari resnično predelamo, pa je velikokrat potrebna podpora.

Ste pripravljeni narediti naslednji korak in odkleniti in sprostiti vse znotraj vas, kar vas v tem trenutku omejuje? Potem se nam pridružite 17.10. na delavnici Adijo strahovi in blokade! Čas je za moje sanje.

Nazaj na Blog