5 nasvetov, kako biti manj strogi do sebe

Nazaj na Blog

5 nasvetov, kako biti manj strogi do sebe

Ste bili vzgajani s trdo roko, kjer so bile vedno opažene zgolj vaše napake, ne pa to, kar ste naredili prav?
Ste vajeni, da se večino časa počutite ne dovolj dobri, namesto da bi čutili veselje in podporo od samih sebe?
Večina ljudi dandanes se spopada s podobno situacijo, zato ne skrbite, niste edini.
V tem prispevku si bomo pogledali, kakšni so načini, da postanete svoj podpornik, namesto da še ste eden tistih, ki vas obsojajo.

1. Prenehajte deliti stvari na dobre in slabe, prav in narobe

Prenehanje deliti stvari na dobre ali slabe ter prav in narobe. Ko smo majhen otrok, slišimo, da smo ali dober ali slab otrok in ocene, ki jih dobimo v šoli, so ali dobre ali slabe. Prav tako nas starši učijo, da so določena vedenja pravilna, druga pa napačna. Prenehajte tudi sami uporabljati ta način presojanja in namesto tega poglejte, kaj vam določeno vedenje ustvari. To pomeni, da namesto zase in za druge govorite, kaj ste ali so naredili prav in kaj narobe, s ptičje perspektive poglejte, kaj je določeno vedenje v dani situaciji skreiralo. Če posledice niso bile željene, ste se nekaj novega naučili, kar je tudi ok, saj se vsi ves čas učimo. Drugič potem veste, kako se lahko podobni situaciji izognete preprosto tako, da izberete nekaj drugega.

2. Namesto zaključkov postavljajte vprašanja

Namesto da o sebi delate zaključke kot na primer “dober sem”, “uspešen sem”, “to mi ne bo nikoli ratalo”, “ne znam matematike”, “nisem dober v računovodstvu”, “obvladam javno nastopanje” in tako naprej, si postavljate vprašanja. Kako lahko izboljšam svoje znanje matematike? Kdo mi lahko pomaga pri računovodstvu? Kaj bi bilo tukaj še možno narediti, česar do zdaj še nisem videl_a? Kako lahko še povečam prihodek svojega podjetja? Na ta način prenehate soditi in dajati stvarem zaključke, kar pomeni, da niste sužnji nalepk, ki jih date situacijam in sami sebi. Stvari tako ostanejo odprte in s tem dopuščate možnosti, da se izpeljejo drugače.

3. Odločite se, da ste dovolj

Ne glede na to, kdo ste in kaj ste, se odločite, da ste dovolj. Da ste vi tista prva oseba, ki je svoj lasten podpornik, ki se krije hrbet, ki se ima rada. Kajti dokler tega sami zase ne sprejmete, vam tega tudi drugi ne bojo izkazovali. Če vam pomaga, si lahko na steno ob postelji, ki jo zjutraj prvo pogledate ali na ogledalo v kopalnici napišete naslednje besede: “Jaz sem dovolj”. Večkrat kot boste namreč te besede videli, bolj se vam bo sporočilo vtisnilo v podzavest. Ni važno, kaj počnete in kakšno je mnenje drugih ljudi o vas, vi ste vedno dovolj. Seveda, vedno je prostor za izboljšave. A to je prvi korak do tega, da se nehate soditi in postanete svoj podpornik.

4. Poskrbite za zabavo in za ugodje telesa

Marsikdaj ko se ljudje ne počutimo dovolj dobri, nas to požene v spiralo sramu in krivde in začnemo kompenzirati, da se tem občutjem izognemo. Začnemo garati, ostajati predolge ure na delovnem mestu in izvajati nenormalne napore nad sabo, kot so recimo ostre, stroge diete ali programi v fitnesu. Tu gre za obrambni mehanizem, s katerim se želimo dokazati, da smo le vredni, to pa zna biti zelo destruktivno, saj se s tem nezavedno izčrpavamo in kaznujemo, hodimo prepozno spat in trpimo fizične napore zgolj zato, da bi si kupili malo občutka lastne vrednosti. Namesto tega se vprašajte sledeče: Kaj počnem za zabavo? Kaj me resnično veseli? V čem noro uživam? Pojdite na masažo, v vodni park, na kolo, teči ali pa si zgolj privoščite penečo kopel ali kozarec dobrega vina na terasi. Poskrbite torej za to, da se pocrkljate, da je vašemu telesu udobno in da s sabo ravnate, kot da ste vredni prijetnih stvari in veselja.

5. Globinsko delo na sebi

Občutek strogosti do sebe je marsikdaj povezan s travmami, ki smo jih doživeli v otroštvu in v preteklosti, ki povzročijo, da se v tem trenutku počutimo manjvredni. Te rane nosimo prav vsi, saj si otrok marsikdaj razlaga, da je za nekaj kriv ali se obsoja, ker je bil v določeni situaciji nemočen. Najboljši način, da te rane za vedno zacelite, je delo na lastni globini. V kolikor ste pripravljeni narediti korak zase in se podati v svoje globine ter odpreti škatlico tistega, kar vas drži nazaj v življenju, potem se nam pridružite na delavnici trening za trenerje, ki bo v Lendavi od 19. do 22. septembra 2019.

Prijavi se na Trening za trenerje TopŠtudent in pridobi kompetence in samozavest

samostojnega izvajalca delavnic!

PRIJAVA NA TRENING

Nazaj na Blog