3 ključne točke vodenja

Nazaj na Blog

3 ključne točke vodenja

V blogu 4 temelji učinkovite ekipe smo si že pogledali osnove, ki so pomembne za boljše vodenje in uspešnejše delovanje skupin. Med drugim smo omenili tudi pomen postavitve strukture znotraj skupine. Kaj to pomeni?

Pogosto imajo ekipe že v naprej postavljene strukture oziroma so navajene na neko določeno dinamiko dela. V večini smo že vsi doživeli delo v skupini, kjer je nek posameznik opravljal delo tako, da je dosegalo minimalne standarde. Taki sodelavci točno vedo na kakšen način opraviti svoje naloge, da se sodelavci ne bodo pritoževali čez njih (vsaj ne naglas). Po drugi strani pa morajo vedno obstajati sodelavci, ki vlagajo dodatne ure in delo ter se praktično žrtvujejo za tekoče delo ekipe. Taka skupina ni uravnovešena, lahko bi rekli, da ni zdrava.

1. Vodja je zgled

Ko smo postavljeni na nov položaj vodje, pred nami pogosto stoji nov izziv. Namreč ekipa je že utečena, navajena določenega načina dela, mi pa točno vidimo, kje se pojavljajo komunikacijski šumi, luknje v pretoku informacij in kako bi lahko delo ekipe izboljšali. Zato je pomembno, da takoj ob našem prihodu vzpostavimo novo strukturo.

Vodja je tisti, ki postavlja nova pravila in dogovore, v prvi vrsti pa je pomembno, da se jih drži sam. Pogosto vlada prepričanje, da lahko naši šefi počnejo karkoli želijo. Prihajajo kasneje, odhajajo prej, svoje delo prelagajo na druge itd. V resnici pa je ravno to nesprejemljivo. Vodje smo namreč tisti, ki postavimo pravila in če se jih sami ne držimo, zakaj bi se jih kdo drug? 

2. Pretok informacij

Lahko bi rekli, da je vodja tisti, ki ima pred seboj sestavljanko in vse, kar se dogaja v ekipi, predstavlja en košček te sestavljanke. Če vodji informacije zmanjkajo, ne bo mogel ekipe voditi k optimalnemu delovanju. Zato je pomembno, da je vodja obveščen o vsem dogajanju, tj. o vseh problemih, rešitvah, izzivih, novih nalogah ali o potrebi po novem znanju oziroma orodjih. Šele takrat lahko zares efektivno vodi ekipo.

Za to načeloma obstaja precej preprosta rešitev in sicer tedenski sestanki, na katerih vsi sodelavci na kratko poročajo, kaj so počeli v preteklem tednu in kaj planirajo za naprej. Tako so vsi na tekočem s tem, kaj se dogaja znotraj ekipe in kako teče delo v celoti.

3. Vodja kot mentor

Vodja je na svojo pozicijo postavljen z razlogom. Njegova naloga je, da svojim sodelavcem priskrbi vsa potrebna znanja, orodja in informacije, ki jih potrebujejo za svoje delo. Imeti mora pregled nad vsem dogajanjem znotraj ekipe, planirati delo za naprej, naloge prilagajati posameznikom in poskrbeti za učinkovito delovanje ekipe. Poleg tega pa mora ohranjati pogled na celo sliko in sicer kako je delo njegove ekipe vpeto v delo morebitnih drugih ekip, podjetja in seveda tudi glede navzven. Zato je pomembno, da se pozicijo vodje vedno upošteva pri pretoku informacij.

Kadarkoli se pojavi kakšna situacija, je pomembno, da se obrnemo na našo neposredno vodjo. Lahko smo, namreč, mnenja, da naša vodja nima potrebnih informacij. In morda imamo prav. Vendar, če ga izvzamemo iz pretoka informacij, mu tudi odvzamemo priložnost učenja. Vedno, ko se obrnemo na vodjo in ga ne preskočimo, izkažemo spoštovanje do njega in njegove vloge znotraj ekipe.

Kje izboljšati svoje veščine vodenja?

Prijavi se na delavnico Skrivnosti vrhunskega prodajalca

ki poteka med 23. in 25.8. na sedežu Sacret Life in TopŠtudenta na Šmartinski 106

PRIJAVA (KMALU)

Nazaj na Blog