4 temelji učinkovite ekipe

Nazaj na Blog

4 temelji učinkovite ekipe

Čas branja: 4 minute

Vodenje je lahko pogosto trn v peti. Znajdemo se namreč lahko v marsikateri neprijetni situaciji. Posamezniki imajo lahko izzive pri interesu, dogovorih, opravljanju nalog itd. Vsi, ki smo kdaj prevzeli nase to nalogo, smo se že znašli v kakšni situaciji kjer smo zmedeno obstali in nismo vedeli kako se odzvati ali kako doseči zaželene rezultate. Vendar obstajajo temelji za učinkovito delovanje ekipe, naloga vodje pa je, da jih položi.

1. Komunikacija

Ključ do uspeha ekipe se skriva v jasni in odkriti komunikaciji. Z ekipo se je potrebno pogovoriti in preveriti zakaj nekdo sodeluje, kaj so njegove želje in kako lahko čim več pripomore k delovanju. Vsi si želimo občutka izpolnjenosti in kaj je lahko bolje od tega, da to dobimo tudi v službi?

2. Ovrednotenje dosedanjega stanja

Večina organizacij ima že postavljen nek sistem za prenašanje informacij vendar pogosto in uravnovešen. Kaj mislim s tem? Velikokrat en del ekipe na svojih ramenih nosi večji del odgovornosti, dela in zanesljivosti, drugi pa mu še podtaknejo kakšen kos svoje delovne prtljage.  Posledično pa pride do nezadovoljstva, prepirov in zamer. Taka ekipa pa ne more pričakovati dobrih rezultatov.

3. Postavitev strukture

Torej, kaj nam je storiti? Potrebno je ponovno ovrednotiti vloge posameznikov v skupini. Kdo
se na koga obrača po informacije in komu redno poroča o svojem delu. Kar pa je pri tem
pomembno je spoštovanje vzpostavljene linije. Namreč vedno, ko preskočimo osebo, ki je
nad nami v strukturi izkazujemo nespoštovanje, saj jo izključimo iz kroga informacij ali pa ji
celo odvzamemo možnost za učenje.

4. Prevzemanje odgovornosti

Ključnega pomena pa je seveda sprejemanje odgovornosti. Vsak točno ve katero delo mu je bilo dodeljeno in sprejme odgovornost za opravljeno delo. V kolikor zadolžitve ne more opraviti mora ob prejemu naloge to tudi povedati. Če mu primanjkuje znanja, je potrebno poskrbeti, da ga tudi pridobi. Če ugotovi, da naloge ne bo moral opraviti, mora prevzeti odgovornost in poiskati osebo, ki ga bo nadomestila.

Zaključek

Dobro vodjo definira delo njegove ekipe. Učinkovito ekipo pa sestavljajo posamezniki, ki vedno zakaj neko delo opravljajo, poznajo svoje zadolžitve, imajo potrebno znanje in orodje za opravljanje svojega dela ter prevzamejo odgovornost za svoje naloge. Vse to pa se da doseči zgolj z odkrito komunikacijo in pretokom informacij ter znanja znotraj ekipe.

Se vidiš v vlogi mladinskega vodje? Prijavi se na Trening za trenerje Topštudenta in uresniči svoje sanje!

Si želiš postati vodja poslovnega tima? Prijavi se na delavnico Skrivnosti vrhunskega prodajalca in usvoji veščine managementa!

Nazaj na Blog